”Tack vare ett utomordentligt utförande har vi ännu en gång fått förfrågan att lansera våra lokala initiativ på fler marknader för MTV internationellt”

Emelie Werklund, Senior Social Media Manager, Youth & Music Northern Europe

Uppdrag

Den 27 januari börjar MTV att sända serien Underemployed. En komedi-drama-serie som handlar om ett gäng högutbildade, lågavlönade och kärlekstrasslande supertalanger med skitjobb. Uppdraget vi på Bazooka fick var att skapa en social kampanj med lanseringsdatum under seriens premiärvecka.

Lösning och resultat

Tillsammans med MTV tog vi fram kampanjen ”Awesomify your CV” där vi utifrån användarens aktivitet på Facebook skapar ett CV av något annorlunda karaktär.

Här hämtas bland annat information om vänner, incheckningar, sidor användaren gillar och visas sedan som ett CV som skulle kunna vara taget från serien. Kampanjen rullar nu i hela tio regioner på åtta olika språk, något vi är mycket stolta över.

Hur skulle ditt CV se ut?

Vill du veta mer?

Maila oss: sales@bazooka.se Ring oss: 08 - 31 70 00