Vi är otroligt glada över att vår praktikant Atosa börjar hos oss efter sommaren som service designer. En service designer, eller tjänstedesigner som det också kallas, utgår från hela kundresan och har ett brett och analytiskt perspektiv. Vi ser fram mot att ha Atosa med oss när vi gör intervjuer, håller workshops och jobbar kreativt med våra fantastiska kunder.

Berätta lite om dig själv
Som person är jag värderingsdriven och trivs oftast i sammanhang där det kreativa och det analytiska går hand i hand.

Vad har du gjort tidigare?
Jag har en bakgrund inom digital marknadsföring och har jobbat med allt från projektledning till innehållsstrategi för sociala medier. Jag har dock pluggat en del UX sen innan och kände alltid starkt för den röda tråden mellan varumärke, produkt och användbarhet. För snart två år sen bestämde jag mig för att utforska detta med en utbildning inom Experience Design.

Vad ska du göra på Bazooka?
På Bazooka kommer jag arbeta med verktyg och förhållningssätt som möjliggör insikter, strategier och lösningar utifrån den övergripande användarresan.

Varför behövs Service Design?
Service Design behövs eftersom det ger oss verktygen att på ett holistiskt sätt förbättra kundupplevelsen genom att på djupet förstå användarnas drivkrafter, behov och beteenden.

Vad händer i sommar?
Förhoppningsvis väldigt lite.