Hög kundnöjdhet är ett av våra viktigaste mål och för andra året i rad fick vi det finaste kvittot på att våra kunder gillar oss – GULD i Årets Byrå i kategorin Digitala byråer 25-50 Mkr. Totalt landade vi på NKI:t (Nöjd Kund Index) 9,22 av 10.

Årets Byrå är nordens största branschstudie för byråer. Totalt deltar 142 byråer inom 14 kategorier och till grund för årets studie ligger närmare 2 300 enskilda bedömningar från marknadschefer och kommunikationsköpare.

Här är en jämförelse mellan Bazooka, vår kategori (digitala byråer 25-50 Mkr) och hela byråbranschen:

Eftersom vi lever och andas digitalt så var det såklart extra roligt att vi fick superhöga 9,85 av 10 på kriteriet Digital kompetens.

De här kriterierna fick vi högst betyg på av våra kunder:

  • Digital kompetens 9,85 av 10
  • Affärsnytta 9,56 av 10
  • Projektledning 9,38 av 10
  • Administrativa rutiner 9,40 av 10
  • Engagemang 9,31 av 10
  • Leveranssäkerhet 9,38 av 10
  • Kunskap om marknad/affär 9,08 av 10

Och sist men inte minst, några kommentarer från våra kunder:

“Om kunskapen inte fanns innan så finns kunskapen nu. Engagemanget från dem har varit fantastiskt. Och vi har lärt oss precis lika mycket som dem. ”

”Bazooka har en fantastisk kreativ förmåga. Dels i att ta fram innovativa lösningar och idéer men också att anpassa idéerna och lösningarna utifrån vår situation och budget. Dessutom lyckas de alltid hitta den enklaste lösningen mot målet.”

”Det har aldrig varit några problem de har varit engagerade från start och håller i trots att det ibland kan finnas utmaningar som stökar till det hos oss internt. De sätter sig alltid in i våra utmaningar och kommer med välfungerande och välutvärderade lösningsförslag och alltid utan knorrande eller tappat intresse. Man får alltid snabb respons och de tar stort eget ansvar både för tid och budget.”

”De levererar. punkt. Har aldrig varit med om att de missar deadline eller drar över budget. Men det beror på att de har välutvärderade estimat och att de alltid jobbar med need to have och nice to have för att vi ska veta vad vi kan förvänta oss. Sen är de ofta snabba och lyckas beta av mycket på nice to have-listan också.”

”Vi får stor nytta för pengarna, vi har med hjälp av samarbetet lyckats öka både förvärv och konvertering på ett tillfredställande sätt. Internt tycker man att det är dyrt med konsulter men det är ren okunskap om man räknar på vad vi får för pengarna kontra vad det skulle kostat att ha motsvarande kompetens inhouse.”

TUSEN TACK för de fina orden!

 

Nyfiken på att veta mer? Hör av dig till hej@bazooka.se, välkommen!