Så ökade Lärarförsäkringars försäljning online med 77%

Glada personer som firar med tårta och flagga

Ända sen vi började samarbeta med Lärarförsäkringar 2016 har det gemensamma målet varit tydligt – vi ska öka försäljningen av försäkringar på webbplatsen. Från start la vi därför stor vikt på användarupplevelsen och att förenkla för Lärarförsäkringars kunder att ta sig igenom, ofta omfattande och svårnavigerade beställningsflöden. Även designen var central såklart och webbplatsen fick ett nytt utseende och en ny digital identitet.

Den tekniska lösningen innebar att vi bytte ut en föråldrad plattform och implementerade ett helt responsivt gränssnitt och en plattform för att enklare integrera mot Lärarförsäkringars befintliga affärs- och kundhanteringssystem.

Men den stora framgångsfaktorn har ändå varit partnerskapet med Lärarförsäkringar, att vi har jobbat tätt och agilt tillsammans och att vi hela tiden har haft Lärarförsäkringars kunder i fokus.

Eller som vår beställare Fredrik Stanser säger i en intervju på Sak & Liv:

– Målsättningen är att ge våra kunder den bästa digitala servicen i branschen. När kunderna är inloggade på webben kan vi hjälpa dem på ett bättre sätt utifrån deras behov, och vi har utvecklat en rad funktioner och flöden som inte finns på andra försäkringswebbplatser, säger Fredrik Stanser, kommunikationschef på Lärarförsäkringar, i en kommentar.

Vi är jättestolta över den ökning på 77 procent i försäljning som har skett på Lärarförsäkringar.se de senaste två åren, den visar att ett långsiktigt datadrivet och kundnära arbete lönar sig.

Läs vidare om samarbetet på Sak & Liv och hör gärna av dig till hej@bazooka.se om du är nyfiken på mer!