Äntligen har Internetstiftelsen släppt årets upplaga av Svenskarna och Internet. Att veta hur svenskarna beter sig online är en viktig pusselbit i vårt arbete här på Bazooka, så för oss är det nästan som julafton idag. Nästan.

I arbetet med digitala tjänster eller plattformar är det viktigt att alltid ha en uppdaterad bild av vår digitala värld och människorna som lever i den. En förståelse för användarna och deras behov leder ofta till ett mer framgångsrikt arbete, vilket såklart är målet med alla digitala satsningar. Vi ser därför gärna att våra medarbetare, kunder och alla andra vi känner tar del av den här undersökningen.

Årets rapport innehåller bland annat vad som uppfattas som meningsfull tid online, hur stor andel av befolkningen, som trots den höga graden av digitalisering, fortfarande inte använder internet alls, samt att trenden med ökat användande av sociala medier nu har stannat av. Och mycket annat!

Otroligt spännande tycker vi!

Läs eller ladda ner ditt exemplar av Svenskarna och Internet 2019