Det går bra för Kronans Apotek. Förra året växte deras e-handel med 69 procent och de fortsätter att satsa digitalt.

För att fortsätta växa inom e-handel satsar de nu på AI-baserad marknadsföring med ambitionen att nå samma utveckling på nätet i år som förra året.

Emelie Friis, marknadschef på Kronans Apotek säger att de vill vara innovativa och ta in ny teknik som gör deras marknadsföring smartare. Marknadsföringen med AI hjälper Kronans Apotek att hitta fler kunder, öka sin konvertering och visa mer specifika och relevanta annonser för sina användare.

Satsningen har pågått sedan årsskiftet och redan har Kronans Apotek sett en förbättrad konvertering och en 33 procentig ökning av nya kunder via de dynamiska annonserna.

Än så länge bara ett kvartal i bagaget, men Kronans Apoteks AI-satsning verkar vara en succé!

Låter det intressant? Hör av dig så kan vi ta en kaffe och prata om hur ni skulle kunna satsa digitalt med AI.