Så här dan före dan före dan före dopparedan har vi äran att presentera två nytillskott i Bazookateamet – Alexander Widén som är senior projektledare och Hanna Kastås som är digital strateg.

Ni har båda varit på plats i några veckor nu,  men vad är det egentligen ni ska göra på Bazooka?

Alexander:  Jag leder och driver projekt, bygger relationer med befintliga och nya uppdragsgivare och så är jag här för att bredda Bazookas erbjudande.

Hanna: Jag jobbar med strategier av alla de slag och framför allt det som är grunden till varje strategi – att i samarbete med kunden analysera, identifiera och kartlägga befintligt läge, målgrupp, mål, och visioner. Sånt som ger ett viktigt avstamp mot det nya, oavsett om det är en webbplats, en app eller en kanske en digital strategi.

Vad har ni för bakgrund?

Alexander: Huddingeson, som blev nationalekonom, som blev reklamare, som blev digitalare.

Hanna: Jag har jobbat med webb och digitala lösningar i olika organisationer sedan i slutet av 90-talet. Allra först på Spray och sedan för några av Sveriges största varumärken, bland annat Expressen, Aftonbladet och Ving.

Hur hamnade ni på Bazooka?

Alexander:  Jag blev tipsad av en tidigare kollega från digitala kommunikationsbyrån Supernative. Han är numera en av Bazookas uppdragsgivare och tyckte att jag skulle passa in bland Bazookianerna.

Hanna: Jag har följt Bazooka länge, både som beundrare och som kund. I somras dök det upp ett gyllene tillfälle som gjorde att jag fick möjlighet att bli en del av Sveriges trevligaste byrå. Klart jag tog den!

Vad gör ni när ni inte jobbar?

Alexander: Jag lagar mat, skojar med barnen, hejar på Gnaget, drömmer om Kalifornien och sorterar i skivhyllan.

Hanna: Jag renoverar hus, springer och köper gröna nagellack.

Vad önskar ni er i julklapp?

Alexander: Let it Stink med Death Breath på tiotumsvinyl. Jag har varit snäll och ätit min gröt så jag håller tummarna.

Hanna: En solresa och massor av Janssons frestelse.